16 oktober, 2006

عشق علی در دل ما جاودانه شد


( 23 )
رمضان ، عشق مولا امیرالمومنین علی در دل ما جاودانه شد

یا علی

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Agha amiralmomenin chera sedaye ma ra nemishenawad???

hadi zei

دوست عزیز
مسلما مولا امیرالمومنین صدای ما را می شنود.
اما همانطور که خودت هم می دانی دعا را استفاده می کنیم تا چیزی زا طلب کنیم. درخواستهای ما دو قسمتند: 1- درخواستهائی که در آنها برای خودمان و دیگران از خداوند و ائمه خوبی و صلاح آن دنیا را می خواهیم. 2- درخواستهانی که برای این دنیا می کنیم مثل: پول، شفای امراض و حل شدن گرفتاریها و ...

در مورد اول ما هیپوقت متوجه نمی شویم که دعای ما مستجاب شده است یا نه، اگر خدای ناکرده از دنیا رفتیم متوجه می شویم!
اما در مورد دوم در همین دنیا متوجه می شویم که صدای ما را شنیده اند یا نه ، اگر دعایمان مستجاب شد برای ما به این معنی است که به ما توجه کرده اند و الا برای ما به این معنی است که صدای ما را نشنیده اند.
اما عزیز دل برادر چند نکته کوچک هست که ما به آن هیچ وقت توجه نمی کنیم.
دعا کردن و صدا زدن خدا و ائمه شرایطی دارد و لزوما تبعاتی، باید بدانیم از چه کسی، چه چیزی را در چه موقعی و در چه وقت و برای چی می خواهیم!!!
اگر به اینها دقت کنیم می بینیم زیاد بیراه هم نیست که دعاهای ما نمی گیرد!
خیلی وقت ها اگر درست فکر کنیم می بینیم که خواستهایمان به نفع خودمان نیست ( خیلی از مردم مال و دارائی درخواست می کنند ولی اگر انصافا بنشینند و کلاهشان را قاضی کنند می بینند که می توانستند چیز بهتر درخواست کنند.
مساله دوم آن است که اگر می خواهیم مسلمان شیعه باشیم باید گاهی هم به حرف خدا و ائمه گوش بدهیم، در جاهئی آمده ایت که خداوند می گوید که ما شما را امتحان می کنیم به از بین رفتن مال و افرادی که دوستشان دارید و موقعیت های سخت و دشوار و آخرین نکته اینکه خداوند می گوید اگر آنچیزهائی را کع شما طلب می کنید به شما می دادیم تا الآن همگی از بین رفته بودید.

دوست عزیز بدان که صدای ما را می شنود اما اگر صلاحمان نباشد جواب ما رانمی دهند بیا سعی کنیم همانطور که در قرآن آمده خدا را وکیل خودمان قرار بدهیم و چون کارهایش همیشه درست است سعی کنیم راضی باشیم به رضای او ( هر چند که این حرف بسیار مشکل است و تمرین بسیار می خواهد.

موفق باشی و التماس دعا

یا علی