09 februari, 2007

اسرار گنج دره جنی


شاید قبلا هم گفته ام که نظراتی را که در موارد مختلف اینجا قرا می گذارم کاملا شخصی است و می تواند ۱۰۰درصد اشتباه باشد و یا برعکس ۱۰۰ درصد ... و یا چیزی این وسط. بنابر این دلیلی برای نارحت شدن و ناراحت کردن ندارد. می نویسم که اول نوشته باشم تا بماند شاید بعدا کسی دنبال مطلبی می گشت شاید بدردش خورد. می نویسم تا گفته باشم ...

کتاب اسرار گنج دره جنی نوشته ابراهیم گلستان را که یکی از دوستان هدیه کرده بود را برای بار دوم بعد از سالها خواندم.
کاشکی نمی خواندم ، برای اینکه من هم بعد از بارها شنیدن، فهمیده ام که هر کتابی تاریخی دارد که بعد از آن تاریخ دیگر چندان جالب و جذاب نیست ( مسلما من در مورد کتب ادبی صحبت می کنم ) البته هستند کتابهائی که این تاریخ را ندارند ولی تعداد آنها بسیار کم و نادر است.

کتاب اسرار گنج دره جنی یکی از این کتابهای تاریخ دار است که آدم باید همان اوائل انقلاب می خواندش، حظش را می برد و می گذاشت تا برایش خاطره شود، الآن خواندن این کتاب با این ادبیات و سبک نوشتار، گسیختگی متن، پرگوئی و تلاش برای نشان دادن توان آوردن جملاتی پر از کلمات منقطع ، چیزی که بدست نمی دهد هیچ، ذهنیت خوبی که از این کتاب داشته ای را هم از بین می برد ( البته اگر قبلا این کتاب را خوانده باشی ) . پیشنهاد: اگر این کتاب را قبلا خوانده ای دوباره الآن آن را نخوان، اگر قبلا آن را نخوانده ای الآن آن را نخوان.

یا علی

Geen opmerkingen: