26 augustus, 2007

شب های چراغ برات


امشب اولین شب از شب های برات است که در مشهد به آن شب های چراغ برات می گویند این شب ها سه شب هستند که تا شب نیمه شعبان که تولد امام زمان است ادامه می یابند، در این شب ها رسم است که نان روغنی درست می کنند و برای آمرزش اموات بین مردم توزیع می کنند

من هم بر اساس عادت این کار را می کنم هر چند که اینجائی که من هستم کسی را ندارم که دفن شده باشد و مردم اینجا هم اعتقاد به چنین شب هائی ندارند، ولی من این نان را می پزم تا اگر دوستی یا آشنائی را دیدم تقدیمش کنم

اگر هم ندیدم مساله ای نیست بقول قدیمی ها خداوند به نیتت نگاه می کند

من این نان ها را می پزم و به یاد تمام کسانی هستم که دوستشان داشته ام و دارم

به یاد استادم آیت الله حاج سید محمود مجتهد سیستانی

به یاد مادربزرگ های مرحومم

به یاد خاله هایم

به یاد دائی ام

به یاد تمام آن کسانی که حالا دیگر در دنیا نیستند

من این نان ها را می پزم و به خداوند عرض می کنم

خدایا از تمام این افراد و آنهائی که حقی به گردن من دارند در گذر

خدایا اگر به هر دلیلی هر کدام از اینها تا الآن آمرزیده نشده اند به برکت این شبها آنها را بیامرز

خدایا مقام و مرتبه هر کدام از آنها را هم که آمرزیده ای در نزد خودت بالاتر ببر

خدایا ما را هم از قلم نینداز


یا علی

Geen opmerkingen: