04 mei, 2007

اخراجی ها


قبلا قطعاتی از فیلم اخراجی ها را در اینترنت دیده بودم ولی متاسفانه اکروز تمام این فیلم را دیدم و آنقدر از خجالت عصبانی بودم که نمی دانستم چکار بکنم

من به سابقه اقای مسعود ده نمکی کاری ندارم

چون به نظر من هر چقدر هم که آدم بد و ناجور و بی وجدان و بی همه چیزی هم که باشد از محسن مخملباف بدتر نیست و نمی شود

ولی چرا با دیدن این فیلم عصبی شدم

این فیلم یکی از معدود فیلم هائی است که دیده ام و در آن هیچ چیز وجود ندارد

نه متن ، نه کارگردانی، نه بازیگری،و ... ونداشتن هر کدام از اینها آدم را بیشتر ناراحا می کند و می بیند وضعیت فکری و شعوری مردم ایران چقدر عقب رفته که این فیلم رکورد فروش را می شکند و حدس می زنند که تا 3 میلیارد هم فروش کند

همه ما از قبل می دانیم که الآن چون به شعور ایرانی توهین شد بلافاصله کفته می شود اینقدر مردم زیر فشارند که دنبال چیزی می گردند تا کمی شاد باشند و یا مردم که دلخوشکنک دیگری ندارند و یا حرف دل مردم را می زند و ... هر کدام از این دلائی احمقانه بالا هم که باشد شما را رجوع می دهم به 4 مطلبی که در مورد نژاد مهمل و مضمحل ایرانی در همین وبلاگ آمده است

من نمی توانم بفهمم چه کسی می تواند فیلمی را با این کاراکترهای کلیشه و قلابی قبول کند

من نمی توانم بفهمم چه کسی می تواند تیپ های تکراری و احمقانه ای بازی امین حیایی را تحمل کند

من نمی توانم بفهمم چه کسی که حتی یک دقیقه در جنگ ایران و عراق داشته می تواند این دروغ های محض و توهین به شعور مردم / با فرهنگ و همه چیز فهم / ایران را تحمل کند

من نمی توانم بفهمم مردم یک مملکت چقدر می توانند در همه ارزش هایشان پس روی کنند

برای همه ایرانیان عزیز و فهمیده با هزاران سال فرهنگ و بقیه مزخرفات متاسفم

با چنین عکس العملی در مورد این فیلم از ایرانی ها دیگر کم کم امید بهتر شدن در آینده هم از بین می رود


یا علی

1 opmerking:

Anoniem zei

Agha Hadi, man ham vaghti film ra didam in soálate shoma ra az khodam kardam. Javab ke barayash peyda nakardam vali be yek natijeyi residam, an ham inke vay be hale ma. tanha ellate forooshe bi sabegheye in film gooze Akbar Abdi mitavanad bashad, chon hich chize khande dare digari dar an vojood nadasht. Yek nafar mesle Abdi migoozad, mellat 3 miliard barayash pool midahand, ma 20 sal ast ke gooz gooz mikonim 2zar ham beheman nadadand!