05 november, 2006

آمریکا و اسرائیل


( از جائی دیگر آورده ام )

راديو اسرائيل به نقل از منابع نظامي اسرائيل اعلام كرد: افسران آمريكايي بر عمليات گسترده ارتش اسرائيل در نوار غزه نظارت دارند.

به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه «البيان» ـ چاپ امارات متحده عربي ـ به گفته اين منابع، كار اين افسران ‌آمريكايي تدوين طرح‌هاي استراتژيك و ميداني براي فرماندهان ارتش اسرائيل و چگونگي اجراي آن در نوار غزه است؛ به شرط آن كه خسارت‌هاي مالي و انساني به ارتش اسرائيل مانند جنگ عليه حزب‌الله لبنان وارد نشود.

به نوشته البيان، افشاي نظارت افسران آمريكايي بر عمليات «ابرهاي پاييزي» ارتش اسرائيل در نوار غزه، نوعي رسوايي سياسي و نظامي است كه به منظور جلوگيري از تكرار شكست‌هاي اسرائيل صورت گرفته است.

منابع نظامي اسرائيل همچنين اظهار داشتند كه فرماندهان ارتش اسرائيل اخيرا در نشستي با همتايان آمريكايي‌شان در واشنگتن از آن‌ها خواسته بودند تا افسران ‌آمريكايي را به عنوان ناظر و تدوين كننده طرح‌ها به نوار غزه اعزام كنند و اعلام داشتند كه حضور اين افسران به آن‌ها در جلوگيري از شكست و وارد نشدن خسارت‌هاي مالي و جاني كمك مي‌كند.

با گذشت چهارمين روز حملات اسرائيل به نوار غزه، 45 تن از فلسطيني‌ها شهيد و بيش از 210 تن ديگر در بيت حانون در نوار غزه زخمي شدند.

یا علی

Geen opmerkingen: